Fuar Öncesi ve Sonrası Yapılan Çalışmalar Nelerdir?

 Firmalar marka bilinirliğini artırmak ve yeni müşteriler bulmak için fuarlara katılmak ister. Fuara katılım sürecinin profesyonel olarak yürütülmesi önemlidir. Fuarlar, yeni markaların ortaya çıkmasını ve rakipler hakkında detaylı bilgilerin elde edilmesini sağlar. Ticari açıdan çok fazla avantaj seçenekleri vardır ve firmalar, organizasyon öncesi ve sonrası tüm çalışmalarını planlı yapmalıdır.

Fuar Katılım Amacının Belirlenmesi

Fuar katılım kararı alan ve gerekli başvurularını yapan firmalar, katılım amaçlarını belirler ve tüm planlamalarını ona göre yapar. Fuarlar, ticaret mallarının daha iyi tanıtılması, pazarlanması ve markalaşmanın sağlanması için belirli dönemlerde belirli alanlarda kurulan büyük pazarlardır. Firma, fuar öncesi çalışmalarında öncelikle katılım amacının belirlenmesidir. Tüm çalışmalar amaca uygun yapılacağı için stant yeri seçimi ve tasarımları da ona göre yapılır.

exhibition Storage Rent and Shipping

exhibition Storage Rent and Shipping

Stand Yeri Ve Tasarımı

Fuar öncesi çalışmalarda profesyonel destek almak ve başvuruyu mümkün olduğu kadar erken yapmanın birçok avantajı vardır. Fuar alanında size ayrılan yerin konumu müşterilerinize ulaşmanız ve görünür olmanız için önemlidir. Stand yeri ve tasarımı yapılacak en önemli çalışmalardandır. Stant için seçilebilecek yerler şu seçeneklerle sunulur.

  • Tek cepheli stand,
  • İki cepheli köşe stant,
  • Üç tarafı açık köşe başı stant,
  • Dört tarafı açık ada stant,

Stant yeri belirlendikten sonra tasarımı ona göre yapılır. Tasarımın dikkat çekici ve markaya, ürünü uygun olması, müşteri aklında kalıcı olmak için önemlidir.

Fuar Personeli Seçimi

Fuar başvurusunu yaptıktan sonra organizasyon tarihinden önce fuar personeli seçimini yapmış olmalısınız. Fuar personeli, ürün tanıtımını en iyi şekilde yapacak yeteneğe sahip, ikili ilişkileri güçlü elemanlardan seçilmelidir. Ajans firmalarından destek aldığınızda, personeli ürün ve hizmetler hakkında önceden bilgilendirme yapmalısınız.

Eğitimi Ve Görevleri

Fuar personelinin eğitimini, organizasyon tarihinden güncel önce vermelisiniz. Eğitimler, markanızı ve ürünün özelliklerini, kullanım avantajını müşteriye en iyi şekilde aktaracak konuları içerir. Fuar öncesi yapılan çalışmalarla etkinlikte görev alacak personelin görev dağılım planlamalarını yapmalısınız. Stant personeli, müşteri ikili ilişkilerine dikkat etmeli ve ürün hakkında sorulan sorulara doğru cevap verebilmelidir.

Tanıtım Aktivitelerinin Planlanması

Fuar alanında daha fazla dikkat çekebilmek için hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili çeşitli görsel araçları kullanabilirsiniz. Fuara katılmadan önce yapılacak tüm işlemlerle ilgili planlamaların yapılması, amacınıza ulaşmak açısından faydalı olacaktır. Tanıtım aktivitelerinin, etkinlik ve toplantı detaylarının planlanarak belirlenmesi önemli hususlardan birisidir. Tanıtım aktiviteleri ile fuara katılacağınızı, hedef kitle ve müşterilerinize duyurmalısınız.

Bu yazı ilginizi çekebilir. Amerika’da Fuarlara Katılım Kılavuzu

Fuar Organizasyonunda Destek Alınacak Bağımsız Hizmet Ajansının Seçimi

Fuar organizasyonları için hizmet sunan ajans firmaları, stant yeri seçimi ve stant kurulumu gibi alanlarda destek hizmeti sunuyor. Fuar öncesi çalışmaların en önemli bölümlerinden birisi destek alınabilecek bağımsız hizmet ajansının seçimidir. Seçimleri yaparken, ajans firmasının bu alandaki tecrübesi, önceki çalışmaları ve referansları hakkında bilgi alınmalıdır. Fuar organizasyonunun düzenleneceği yerdeki ajanslardan destek almak avantajlı olabilecektir.

Fuar Sırasında Yürütülecek Çalışmaların Planlanması

Fuar öncesi çalışmaların son aşamalarından birisi, organizasyon döneminde yapılacak çalışmaların belirlenmesidir. Görev alacak olan tüm personele gerekli eğitimlerin verilmesi ve görev dağılımının yapılması fuar sırasında yapılacak çalışmaların düzenli ve kontrollü yapılmasını sağlayacaktır.

Genel Değerlendirme Toplantılarının Düzenlenmesi

Fuar ile ilgili genel değerlendirme toplantıları, hem fuar öncesinde hem de fuar sonrasında yapılacak çalışmalardandır. Fuar öncesi değerlendirme toplantıları etkinlik için hazır olmanızı sağlayacaktır. Fuar sonrası genel değerlendirme ise etkinliğin sonuçları, markaya sağladığı katkılar ve ulaşılabilen hedef kitle oranı hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar.

Ziyaretçi Bilgilerinin Değerlendirilmesi

Her fuar çalışması sonrasında, ziyaretçi bilgileri değerlendirmesi, potansiyel müşteri ve hedef kitle belirlemesi ve bundan sonra yapılacak çalışmaların belirlenmesini sağlar. Ziyaretçilerin ürüne gösterdikleri ilgi, karakteristik özellikleri marka ve ürün açısından her zaman önemlidir.

Stand Personelinin Performansının Değerlendirilmesi

Fuarlarda, ürünlerinizin tanıtımı ve ziyaretçilerin memnuniyet bildirimleri stand personelinin göstermiş olduğu performansa bağlıdır. Stand personeli performans değerlendirmeleri, ziyaretçi dönüşleri hakkında tahminlerde bulunmanızı ve daha sonraki fuarlar için daha iyi planlama yapmanızı sağlar.

Diğer Blog sayfamız https://yurtdisi-fuar-standi.blogspot.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amerikada Ahşap Fuar Standı Yaptırmak İsteyenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Fuarlarda Stand Montajı ve lojistik planlaması